Former LA Times top editor took a $2.5 million payout and kept silent about his boss’ anti-semitic slur

Hosted by

The LA Times downtown LA. Photo credit: Omar Bárcena/CC BY 2.0

The LA Times’ former parent company, Tronc (now Tribune Publishing), gave a $2.5 million secret payout to Davan Maharaj, the former editor-in-chief and publisher of the paper. Apparently, Maharaj taped former Tribune chairman Michael Ferro making an anti-semitic comment about LA billionaire Eli Broad. Maharaj’s huge payout came as Tribune was undergoing mass layoffs and losing revenue.